Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já, Christoph Waltz z Bruntálu

Nemám to snadné. Od doby, co jsem opustil rodnou hroudu a vydal se do světa, jsem nálepkován častěji než pohledná modrooká blondýna za volantem luxusního auta. A situace se stále horší.

Vždy jsem se považoval za nudného patrona. Když jsem byl vyzýván, abych popsal svůj nejpozoruhodnější zážitek dne, většinou jsem vykládal maximálně tak o zapadlé tužce za postelí a jejím následném dvouminutové hledání.

Pak jsem ale přesídlil do Brna, přímo do srdce Moravy, a všechno se změnilo. Lidé jsou tu nezajímaví a nudní stejně jako já, takže když se zadaří, mám šanci zaujmout jejich pozornost. Zatím se mi to vede spíše nedobrovolně, a proto se nálepky, jak jim říkám, hrnou jedna za druhou.

Už jsem byl kvůli svému přízvuku a zkracování dlouhých samohlásek označen za Ostravaka. Když mým přátelům – fanouškům seriálu Comeback došlo, že pocházím z Bruntálska, přibyla k tomu ještě nálepka Bruntaláka. Tím však ani zdaleka nekončíme. Pro svůj konstantně „nasraný“ výraz ve tváři mám zakázáno pracovat s lidmi, protože vypadám jako vrah koťátek, a taky bych jakožto cynické a sarkastické hovado mohl říct něco nevhodného. S pochopením se nesetkaly ani moje ranní zkulturňující třicetiminutové zábory koupelny – jsem strašná cimprlína. V práci ze mě zase udělali pro mé nadšené představování v telefonu moderátora výherní soutěže. A tak dále, a tak dále…

S většinou nálepek nemám problém. Díky nim jsem se totiž naučil mluvit po ostravsku natolik, že by mi záviděl i ostřílený havíř z dolu Lazy. Dříve smrtící rýmu jsem jako správný drsný Bruntalák přeřadil z nemocí do změkčilostí. Zvládám už taky naštvaný výraz a la Mike Tyson, jemuž zrovna došel kokain a dealer je nedostupný. Zkrátka podporují můj osobní všestranný rozvoj.

Poslední označení, které jsem si vysloužil, je ale odlišné. Zcela odlišné. Přišel jsem k němu také značně neobvyklou cestou.

Sedím si tak v hospodě (už zase), usrkávám tu napodobeninu piva, co v Brně vaří, když tu se ke mně otočí trojice mladíků, omluví se, že vyrušují, ale že mi to musí říct. Prý se shodli, že vypadám úplně jako herec Christoph Waltz zamlada (ano, to je ten, co hrál v Hanebných panchartech i Nespoutaném Djangovi).

Nevěřil jsem vlastním uším. Něco tak krásného mi už dávno nikdo neřekl! Prohlášení těch mládenců (bože, teď si uvědomuji, že do hospody už chodí výrazně mladší lidé než já…) se vyrovná nanejvýš nedávné rezignované kamarádčino zhodnocení situace, že jsem lempl a idiot a že tu společnou seminárku raději celou napíše sama.

Být mladým Christophem Waltzem je ale samozřejmě velkým závazkem. Zvlášť pro někoho, kdo se většinou snaží svým nálepkám dostát. To herectví už se nějak zmákne, ale němčina? Scheiße!

Každopádně pro mě a Christopha jsem už v hrubých obrysech napsal část scénáře nového filmu. Jmenovat se to bude Táborová romance a režie se ujme Quentin Tarantino. Christoph si po Hansu Landovi z Hanebných panchartů znovu zahraje nacistickou bestii, já si střihnu malou roli rozpolceného mladíka.

Vypadat to bude nějak takto:

Osvětim, leden 1944. Sněží a fouká silný studený vítr. Do tábora Birkenau zrovna přijíždí transport židů z Lodžského ghetta. Členové SS násilím vyhazují židy z vagonů. SS-Sturmbannführer Werner Baumann (to bude Christoph), zapšklý upravený elegán s bavorským přízvukem, provádí selekci. V tom dlouhým pohledem spočine na vystrašené dívce s lesklýma temnýma očima.

Střih.

SS-Sturmbannführer Baumann otřesen vchází do své pracovny. Svléká si dlouhý tmavý kabát. Usedá za dubový stůl, zapaluje si dýmku a poté se přehrabuje v osobních věcech. Po chvilce hledání nachází fotku dívky, jež nápadně připomíná dívku vystoupivší z vlaku, a dlouho se na ní zahledí.

Střih. Flashback.

Mnichov, květen 1920. Krásný prosluněný májový den. V záběru se objevuji já, mladý Werner Baumann, vysokoškolský student klasické řecké filozofie, nesoucí si v ruce Platónovu Ústavu při cestě z univerzity domů. Po chvilce mě dostihne dívka z fotografie. Oslovuji ji Inge. Vedeme dialog o dějinnosti protknutý Hegelovou dialektikou. Roztržitě se kouše do rtu. Navrhuje, zdali bychom dneska neudělali společně úkol do francouzštiny. U ní doma. Nic nechápu. Argumentuji péčí o nemocnou matku.

Střih.

Osvětim, 1944. Kamera se znovu zaměřuje na Christopha sedícího za stolem s dýmkou v ruce. Vypadá už klidně. Spíše zamyšleně. Cítí, že dívku z vlaku musí najít. Ihned!

To je zatím vše. Slibuji, že až se dáme s Quentinem dohromady, celý příběh a hlavně dialogy trochu vypucujeme. Přeci jen Quentin už má zkušenosti z Hollywoodu a tak…

Nicméně nevím jak vy, ale já cítím ve vzduchu třetího Oscara pro Christopha.

Autor: Tomáš Honajzer | čtvrtek 6.10.2016 11:23 | karma článku: 19,11 | přečteno: 922x
  • Další články autora

Tomáš Honajzer

Praho, pusť mě domů!

Letos jsem třikrát cestoval z Brna do Prahy a zpět. Pokaždé jen na otočku. A pokaždé mé cesty měly až nápadně podobný scénář s mnoha odbočkami. Někdy doslova...

27.12.2018 v 18:44 | Karma: 17,98 | Přečteno: 860x | Diskuse| Osobní

Tomáš Honajzer

(Ne)normální svatbu, prosím!

Když pracujete v obchodě s dárkovými předměty a nejrůznějšími cetkami, obnáší to sem tam i činnost, kterou lze označit za poradenskou. Zvlášť pokud jde o svatby.

27.8.2018 v 12:04 | Karma: 16,27 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Honajzer

Londýnské zápisky: Gentlemanství stranou

Věřili byste, že i slušní Angličané, slůvkem sorry nešetřící, se dokážou chovat "buranštěji" než Češi? Ale ano. Stačí se s nimi projet po Londýně metrem.

25.12.2017 v 17:52 | Karma: 27,03 | Přečteno: 1284x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Honajzer

Londýnské zápisky: O kráse anglických žen

Ještě před tím, než jsem odjel na Ostrovy, jsem byl z několika různých stran (a od přítelkyně obzvlášť) varován: Angličanky jsou škaredé jak noc. Ani po měsíci zatím stále nevím, jestli souhlasit.

29.9.2017 v 14:16 | Karma: 24,72 | Přečteno: 1142x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Honajzer

Londýnské zápisky: Veverka Verča

Jsem šťastný jako blecha, neboť jsem si splnil dětský sen. Uprostřed Londýna. A navíc úplnou náhodou.

20.9.2017 v 14:31 | Karma: 17,87 | Přečteno: 489x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1131x
Tomáš Honajzer - student, budoucí učitel (možná), Slezan, milovník české i světové literatury, píšící převážně nevážně o dění okolo sebe.

Seznam rubrik