Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S paralyzérem k rodinné spokojenosti

Vybrat správný dárek k narozeninám není jen tak. Zvlášť když dostanete jednoznačné, a zároveň zcela neurčité pokyny. 

Kupování dárků je pro mě stresovou situací. Abych vám přiblížil její intenzitu, je to asi něco jako když s vyplazeným jazykem doběhnete na WC, usednete a pak s hrůzou v očích celou dobu přemítáte, jestli vám ty poslední tři dílky toaletního papíru budou stačit. Trošku odborněji: psychologové by ji nepochybně na škále stresových situací zařadili někde mezi těhotenství a ztrátu zaměstnání.

A protože si při výběru dárků počínám s obdobnou jistotou jako Bohuslav Sobotka při svých projevech v angličtině, přišel jsem s pragmatickým řešením: vždy všem akorát oznámím, aby si koupili, co se jim líbí, že jim to pak proplatím. Funkční, jednoduché a účinné. Spokojenost na obou stranách. Zkrátka win-win.

Čas od času ale přijde někdo, kdo tento zavedený pořádek naruší. Jako posledně moje máma, která se při nedělní kávě nenápadně zasnila a poté zničehonic šibalsky prohlásila, že by si k blížícím se narozeninám přála něco originálního. Něco, co by si sama nikdy nekoupila.

V tu chvíli jsem se orosil potem. Okamžitě se dostavily projevy, které odpovídaly stresové situaci na úrovni nechtěného zbouchnutí nezaměstnaným Jardou odnaproti. Bylo jasné, že tentokrát to už na bonboniéru s gerberou neuhraji.

Naštěstí jsem se nenechal zaskočit a ihned poté, co odezněl prvotní šok, jsem usedl k internetu a začal gůglit. Heslo „čím potěšit 50letou ženu“ se z určitého důvodu, který bych tu nerad rozváděl, se neukázalo jako nejlepší… Raději jsem tedy zadal do vyhledávače „originální dárky“ a během pár minut našel několik zajímavých tipů. Nakonec jsem se rozhodoval mezi příklepovou vrtačkou a plnou verzí winRARu, přičemž jsem byl přesvědčený, že ani jednu z těchto věcí by si máma nikdy nepořídila.

Oddechl jsem si. Bylo jasné, že mě v originálnosti daru nikdo z rodiny netrumfne, tudíž nálepka vzorného a empatického syna mi nepochybně zůstane i nadále.

Zvolit tu lepší možnost při rozhodování se mezi vrtačkou a winRARem nebylo snadné. Nevěděl jsem si rady, a tak jsem se rozhodl, že vyrazím na tradiční povečeřovou procházku, protože jak známo, ty nejlepší nápady, myšlenky a rozhodnutí u mě přicházejí vždy s plným žaludkem jídla při jakémkoli pobytu na čerstvém vzduchu.

A ani tentokrát mě má oblíbená metoda nezklamala. Při bezcílném bloumání ulicemi Brna jsem v Myšině pod hlavním vlakovým nádražím narazil na tento asijský krámek.

Sotva jsem vešel dovnitř, mé oči se rozzářily podobně jako oči každého učitele první prázdninový den. Tolik krásných dárkových předmětů! Bylo zřejmé, že ať sáhnu po čemkoli, bude daný předmět sršet originálností na všechny světové strany.

Po zralé úvaze a doporučení starého Nguyena jsem zvolil paralyzér o výboji napětí 5 miliónů elektrický voltů a nádherný útočný nůž s téměř 20centimetrovou čepelí z ušlechtilé oceli a leštěnou pevnou rukojetí. Kam se na paralyzér s nožem hrabe nějaká vrtačka s winRARem…

Překvapil jsem sám sebe. Obstál jsem. Nakupování dárků opravdu není taková tragédie, jak jsem se až dosud domníval. Teď už jen zabalit a předat. Maminka bude nadšená.

Doufám!

Protože jestli ne, příště vám dost možná popíšu, jaké je to dostat ránu 5 milióny elektrických voltů…

Autor: Tomáš Honajzer | neděle 2.7.2017 12:26 | karma článku: 20,08 | přečteno: 463x
  • Další články autora

Tomáš Honajzer

Praho, pusť mě domů!

Letos jsem třikrát cestoval z Brna do Prahy a zpět. Pokaždé jen na otočku. A pokaždé mé cesty měly až nápadně podobný scénář s mnoha odbočkami. Někdy doslova...

27.12.2018 v 18:44 | Karma: 17,98 | Přečteno: 860x | Diskuse| Osobní

Tomáš Honajzer

(Ne)normální svatbu, prosím!

Když pracujete v obchodě s dárkovými předměty a nejrůznějšími cetkami, obnáší to sem tam i činnost, kterou lze označit za poradenskou. Zvlášť pokud jde o svatby.

27.8.2018 v 12:04 | Karma: 16,27 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Honajzer

Londýnské zápisky: Gentlemanství stranou

Věřili byste, že i slušní Angličané, slůvkem sorry nešetřící, se dokážou chovat "buranštěji" než Češi? Ale ano. Stačí se s nimi projet po Londýně metrem.

25.12.2017 v 17:52 | Karma: 27,03 | Přečteno: 1284x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Honajzer

Londýnské zápisky: O kráse anglických žen

Ještě před tím, než jsem odjel na Ostrovy, jsem byl z několika různých stran (a od přítelkyně obzvlášť) varován: Angličanky jsou škaredé jak noc. Ani po měsíci zatím stále nevím, jestli souhlasit.

29.9.2017 v 14:16 | Karma: 24,72 | Přečteno: 1142x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Honajzer

Londýnské zápisky: Veverka Verča

Jsem šťastný jako blecha, neboť jsem si splnil dětský sen. Uprostřed Londýna. A navíc úplnou náhodou.

20.9.2017 v 14:31 | Karma: 17,87 | Přečteno: 489x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1131x
Tomáš Honajzer - student, budoucí učitel (možná), Slezan, milovník české i světové literatury, píšící převážně nevážně o dění okolo sebe.

Seznam rubrik